Bestill time med SMS

Send til 2097:

HOLE fødselsdato, ditt navn, grad av hast

(Unngå sensitiv informasjon)

Se eksempel

HOLE 030562 Kari Normann Trenger time for konsultasjon

Kr. 6,- per mottatt melding.

Normalt to meldinger - bekreftelse og timeavtale.

NB: Tjenesten kan ikke benyttes om man har reservert seg mot kortnummer
Viktig informasjon om Koronaviruset

Åpningstider i påsken

3. april 2020

Senteret er åpent

Mandag 08.00 - 15.30

Tirsdag 08.00 - 15.30

Onsdag 08.00 - 12.00

Husk å bestille resepter før påske.

GOD PÅSKE

Corona-nytt

26. mars 2020

Vi ønsker å informere våre pasienter om at vi gjør alt vi kan for at det skal være trygt å oppsøke fastlegen sin, også under coronaepidemien. 

Vi har rutiner for desinfeksjon av kontaktflater som dørhåndtak, stoler på venteværelset osv. Det er også større avstand mellom stolene på venteværelset og færre som venter. Ingen pasienter med luftveisinfeksjoner oppholder seg i våre lokaler, disse blir undersøkt i annet lokale og legene hos oss bruker da smittevernustyr

Det er ingen grunn til å utsette eller avlyse timen din når du har et helseproblem - vi skal ivareta deg på best mulig måte. 

Ved pågående luftveissymptomer bes du likevel om å ringe oss i forkant av timen.

Dersom du er usikker på om du skal benytte timen din er det fint om du kontakter oss slik at vi kan finne en god løsning for å ivareta deg som pasient.

Corona-nytt

13. mars 2020

Fastlegekontorer må regne med økt pågang i tiden fremover. Vi oppfordrer derfor alle våre pasienter til å vurdere om det er nødvendig å oppsøke lege.

Dersom du har luftveisinfeksjon skal du kontakt oss digitalt eller telefonisk FØR du eventuelt kommer fysisk på senteret. Det gjelder ALLE luftveisinfeksjoner. Dette er for å unngå smittespredning til andre pasienter.

Andre henvendelser, som helsekontroller, attester og liknende kan man vurdere å avbestille eller utsette. Det kan også hende at legene vil ta initiativ til å utsette eller avlyse konsultasjoner som ikke er strengt nødvendig.

Vi ber om forståelse for dette i en situasjon hvor vi må ha kapasitet til å hjelpe de som virkelig trenger det, og håper at våre pasienter er med på å hjelpe oss i dette arbeidet.

Når det gjelder pneumokokkvaksiner er det innført restriksjoner fra Folkehelsa, slik at de dosene som er tilgjengelig er forbeholdt personer med medisinske tilstander som gir spesielt høy risiko for pneumokokksykdom. Ny levering av pneumokokkvaksine er ventet i mai. Vaksinen beskytter kun mot pneumokokksykdom.

 

Beklager lang ventetid på telefonen nå om dagen.....

10. mars 2020

Vi har daglig mange telefoner med spørsmål rundt coronaviruset og smitte, og vi klarer ikke å besvare alle. Henviser derfor til helsenorge.no og folkehelseinstituttet sine hjemmesider og infotelefonen 815 55015.

Vi oppfordrer også våre pasienter til selv å sjekke ut gyldighet på resepter, bruke  SMS ved timebestilling, vurdere behovet for legetime osv., slik at vi kan hjelpe de som trenger det mest.

Ved spørsmål angående rettigheter til sykepenger eller omsorgspenger i forbindelse med stengte skoler og barnehager, karantene eller isolasjon er det informasjon om dette på nav.no.

Hva gjør du hvis du mistenker at du er syk med det nye koronaviruset?

27. februar 2020

Ta kontakt med lege på telefon for råd og avtale om undersøkelse:

* ring fastlegen din eller

* legevakt på telefon 116117

Symptomene på sykdommen er som ved andre luftveisinfeksjoner - hoste, feber, sår hals, brystsmerter og pustevansker.

Kontakt lege på telefon hvis du har slike symptomer og har vært i minst en av følgende situasjoner:

* Har vært i et område med vedvarende spredning av koronaviruset de siste 14 dagene.

* Har hatt nærkontakt med en person som er bekreftet syk med det nye koronaviruset i løpet av de siste 14 dagene.

Da er sesongens influensavaksine endelig her

4. oktober 2019

Årets influensavaksine er endelig her. Du behøver ikke bestille time for dette, men må varsle din ankomst i vår ekspedisjon. Vi vaksinerer fortløpende. Husk at du må være hos oss til observasjon 20 minutter etter at vaksinen er satt, dette for din egen sikkerhet.

Influensavaksinasjon anbefales alle som er i risikogruppen og koster kr. 260,-

Er du frisk anbefaler vi likevel at du vaksinerer deg, da vil du være med å beskytte andre mot smitte. Kostnaden for alle utenom risikogruppen er kr. 350,-

 

Omorganisering

18. september 2019

Hole Medisinske Senter prøver ut nye måter å jobbe på frem til jul. Du vil derfor møte forskjellige helsesekretærer som hjelper deg med alle type henvendelser.

Ved henvendelser til dr. Haugeto vil du som før få hjelp ved å kontakte pr SMS, telefon eller direkte til resepsjonen. Trenger du hjelp til blodprøve, supplerende undersøkelser eller andre vurderinger som ikke behøver å gjøres av lege, vil du få hjelp av hans helsesekretær Kristin. Kristin har den 18/10 sin siste arbeidsdag for dr. Haugeto, og vil da avvikle ferie før hun begynner i ny jobb etter over 13 år ved Hole Medisinske Senter. Fra 21/10 vil sykepleier Malin Borøy overta som Haugetos assistent i praksisen og kan kontaktes på samme måte som over.

Fornyelse av resepter

18. september 2019

Husk at du på en rask og enkel måte kan fornye dine resepter ved å sende en SMS til 2097 med kodeord HOLE.

Telefontiden mellom kl 08.00 og 10.00 er forbeholdt akutte henvendelser.

Vi tar i bruk PasientPost

11. april 2017

Som pasient kan du motta prøvesvar og andre dokumenter fra legekontoret som digital post med PasientPost. Du mottar et varsel per e-post, SMS eller i HelseRespons appen når legen har sendt deg en melding i PasientPost. Klikk på linken du får tilsendt og logg deg inn med BankID i PasientPost for å lese meldingen. Innlogging fungerer på alle plattformer, du kan enkelt åpne din PasientPost fra mobil, nettbrett eller PC. Alle innbyggere over 15 år som har et norsk fødselsnummer kan bruke PasientPost. Selv om du flytter eller bytter postadresse vil du alltid ha tilgang til PasientPost. Tjenesten er kostnadsfri.

Gi beskjed til oss om du ikke ønsker å benytte denne tjenesten, men ønsker sensitiv informasjon tilsendt pr. post slik som tidligere.

BETALING FOR VÅRE TJENESTER

4. januar 2016

Fra 4. januar 2016 vil vi bare ta imot betaling med kort (gebyrfritt) eller utstede faktura (gebyr kr. 58) på vår automat.

 

 

Ny app tilgjengelig for timebestilling, resept osv.

3. november 2014

Med HelseRespons sin app kan du trygt bestille legetime eller gjøre andre henvendelser til oss. Den er enkel å bruke og gjør kontakten mellom deg og ditt legesenter mye enklere. Husk at du ikke skal bruke SMS-meldinger ved akutt behov for time, kun ved ordinære timebestillinger og ved reseptfornyelse av faste medisiner.

App kan lastes ned via AppStore.

 

PRØVESVAR

18. august 2009

Vi har stor pågang av pasienter som ønsker å få svar på blodprøver og resultat av røntgenundersøkelser o.l. Vi har desverre ikke kapasitet til å formidle normale funn, hverken pr. brev eller telefon. Legene ser rutinemessig gjennom alle innkomne svar og vil selvsagt ta kontakt ved unormale funn. Hvis prøver/undersøkelser er ledd i en utredning, skal det avtales oppfølgningstime der du vil bli informert.

ØNSKE OM AT LEGEN RINGER TILBAKE?

18. august 2009

Vi mottar mange forespørsler med ønske om at legen skal ringe tilbake senere på dagen. På grunn av stort arbeidspress og forpliktende avtaler etter arbeidstid er det ikke alltid vi kan klare dette, selv om vi gjør så godt vi kan. Det viser seg ofte at slike henvendelser likevel krever legekonsultasjon på kontoret.